Hamarosan itt a Toy Story 3. része, és ehhez kapcsolódva megjelentek a legújabb Toy Story témájú játékok. A szokásos figura, homokozóvödör, labda, puzzle kínálat mellett külön öröm, hogy van olyan játék is, mely nem csak a figurákban kapcsolódik a Toy Storyhoz, hanem témájában is!
Itt a Toy Story társas, melyben Andy játékait kell összekeresgéni. Igen, tudom, hogy a gyerekeket jobban érdekelné, ha nem Andy, hanem Sid szobáját kéne rendezgetni, olyan feladatokkal, mint mit tudsz összeépíteni egy cipősdobozból, 3 marék konfettiből és az akváriumalátét maradékából, de ez itt most igenis a rendrakásról szól!
A játék menete a következő:
1. Mindenkinek adunk 3 játékot (küldetéskártyát).
2. Lerakjuk a 33 kártyát ajtóval felfelé, kör alakban az asztalra.
3. Korongokat fejjel lefelé letesszük az asztalra, megjegyezzük, melyik a piros.
4. Andy szobájától indulunk, odatesszük a bábunkat.
5. A legfiatalabb játékos felfordít egy kék korongot, annyit lép, a mennyi rajta van. Amelyik kártyára érkezett, felfordítja, a korongot visszateszi fejjel lefelé, és a pirosat is beteszi a többi közé.
6. Ha a kártya, amire lépett:
a. Sid: Alienek visítva helyet cserélnek. (2 korongot felcserélünk)
b. Seriff-jelvény: húzz egy piros műanyag korongot. Ezzel valamelyik következő körben (egyszerre csak) 1-et adhat vagy elvehet abból a számból, amit az Alienek mutatnak neki.
c. Olyan játék, amilyen van a küldetéskártyáján: felvisít, hogy MEGTALÁLTAM! és felfordítja a küldetéskártyát.
d. Olyan kártya, aminek az ugyanolyan<b> párja már fel van fordítva: átléphet a másik kártyára. (Sidre és seriff-jelvényre is vonatkozik)
7. A következő játékos felfordít egy másik korongot. Ha kék, előre lép, ha piros hátra. Kártyát fordít.
8. Andy szobájába csak pontos dobással lehet belépni. Ha ekkor még nincs meg mindhárom játék, vissza kell adni a seriff-jelvényeket.
9. A nyertes az, aki elsőként jutott vissza mindhárom játékkal Andy szobájába.
Első gondolatom az volt, hogy beírom a hivatalos játékszabályt, de aztán rájöttem, hogy nem akarok senkit sem elriasztani, ezért hát inkább átírtam “emberi nyelvre”. A teljesség és az elszántak kedvéért – meg ha már begépeltem- íme, itt az eredeti játékszabáy.
Az eredeti leírás:
2-4 játékos részére
A játék tartalma:
- 32 játékkártya
- 1 induló-érkező kártya (Andy szobája)
- 4 játékfigura
- 16 küldetéskártya
-7 Alien korong
- 12 műanyag zseton
Előkészületek:
Jól keverjük össze a játékkártyákat, és az induló-érkező kártyától kiindulva helyezzük el őket úgy, hogy a kirakott kígyó körbeérjen, és az induló kártyához érkezzen meg. Minden kártya az ajtó jellel fölfelé legyen az asztalon. Az Alien zsetonokat helyezzük el úgy körben úgy, hogy csak a piros szám látszódjon, a többi legyen fejjel lefelé. keverjük össze a küldetéskártyákat, minden játékos vegyen el három darabot, vigyázva, hogy a többiek ne láthassák. A többit tegyük vissza a dobozba. Minden játékos válasszon egy figurát, és helyezze el Andy szobájában.
A játék célja:
Andy szobájában minden játék elveszett, és arra vár, hogy megmentsük őket! Az a dolgunk, hogy megtalálunk 3 játékot, és visszavigyük Andy szobájába.
A játék menete:
A figurák mozgatása:
A legfiatalabb játékos kezd. A lépéshez fordítsunk meg egy Alien zsetont. A zsetonon látható szám mutatja meg, hogy a játékos hány kártyával léphet előre. A korábban fejjel felfelé fordított zsetont most vissza kell fordítani úgy, hogy az Alien legyen felfelé. Mindig csak egy zseton mutathat számot. Ha a zseton kék, 1-6 számot mutat, ennyi kártyával léphet a játékos előre. Ha a zseton piros, akkor egy kártyával hátrébb kell lépni.
Ha egy játékos Andy szobájába lép, a köre véget ér, itt kell megvárnia, míg a többiek befejezik a saját köreiket. Minden kártya abban a helyzetben marad, amelyben utoljára hagyták. Vagyis a fejjel felfelé fordított kártya fejjel felfelé fordítva marad. A következő kör akkor kezdődik, mikor mindenki visszatért Andy szobájába. Bármennyi figura állhat ugyanazon a kártyán.
A kártyák párosítása:
Az Andy szobája körüli körben minden karakterből két kártya található. Ha olyan kártyára lépünk, amelynek párja már felfordítva látható a körben, a figuránkkal a kártya párjára léphetünk. PL. ha olyan kártyára lépünk, amely Jess-t ábrázolja, és látjuk, hogy előttünk vagy mögöttünk van egy másik kártya, amely szintén Jess szimbólumot tartalmaz, ráléphetünk.
Figyelem: nem mindig hátrány, ah hártafelé lépünk!
Sid a kártyán!
Ha a játékkártyán Sid látható egy játék társaságában, az Alienek teljesen megzavarodnak, és kettő közülük helyet cserél. Két fejjel lefelé fordított Alien kártyát cseréljünk meg!
Figyelem: megengedett az is, hogy a kártya párjára lépjünk, ha már van egy a felfordított körben.
Seriff jelvény:
Ha a kártyán a seriff-jelvényt látjuk egy játék társaságában, kapunk egy seriff-jelvényt (ez a piros múanyag zseton).
Figyelem: itt is van lehetőség arra, hogy a kártya párjára lépjünk, ha már van egy a felfordított körben.
Egy játékosnak annyi zsetonja lehet, amennyit meg tud szerezni. Ha már nincs több zseton, a játékosok egymástól vehetik el.
A zsetonok használata:
Amikor egy játékos egy Alient megfordít, felhasználhatja a zsetonját arra, hogy egy kártyával többet vagy kevesebbet lépjen, mint amit a korong mutat. Egy körben csak egy zsetont lehet felhasználni.
Játék megtalálása:
Ha olyan kártyát fordítottunk meg, amelyen az egyik küldetéskártyán szereplő játék látható, akkor a küldetéskártyát megfordítva tegyük magunk elé, és kiáltsuk: Megtaláltam!
Mindenki vissza Andy szobájába!
Amint megtaláltuk mindhárom játékot, indulhatunk vissza Andy szobájába. Csak akkor nyerhetjük meg a versenyt, ha elsőként érünk vissza. Csak akkor léphetünk be a szobába, ha pont azt a számot fordítjuk meg az Alienek közül, amelyre szükség van. Ha pl. három lépésre vagyunk Andy szobájától, és 4-et fordítottunk, nem léphetünk be a szobába. Ekkor marad a reménykedés, hogy a következő körben talán jobban sikerül. Ha be kell lépni Andy szobájába úgy, hogy még van megtalálatlan küldetéskártyánk, sajnos elveszítjük minden seriff-jelvényünket.
A játék vége:
Akkor érkezik el, amikor az első játékos, aki megtalálta mindhárom játékot, visszatért Andy szobájába.