Amikor biciklizni tanítunk egy kisgyereket, nem azt magyarázzuk, hogy a gravitáció hogyan hat a testre, vagy miért fordul a pedál a tengelye körül, hanem egyszerűen az érzést próbáljuk továbbadni. A sok gyakorlás során rengeteget tanulnak, és végül egyedül bicajoznak. Érdemes a gyerekekkel alkalmanként meglátogatni egy lovardát, biztosan tetszeni fog a sokszínűség, az állatok közelsége. Ha pedig van rá lehetőség, hogy közelebbről is kapcsolatba kerüljön a lovakkal, az számos pozitív hatással jár. A lovaglás is összpontosítást, fegyelmet és önfegyelmet igényel. Aktív, illetve viselkedészavaros gyerekeknél kimondottan ajánlott ez a mozgásforma. A lovas életben sok olyan tevékenység, feladat van, ami eleinte nehéznek tűnik. Az állat gondozása, nyeregben maradás, irányítás, ám ezek a kihívások ösztönzően hatnak a gyerekekre. Kitartóbbak, bátrabbak lesznek, a sikerélmény növeli az önbizalmat, és a biztonságérzetet, és jó hatással van a személyiség fejlődésére. Ezért a kicsit szorongó, vagy visszahúzódó gyereknek is sokat segít. Ló és lovas egy egységet alkot, a lovas közösség pedig fejleszti a gyerekek beilleszkedési, alkalmazkodási, szociális képességeit. Talán óvodás, illetve kisiskolás korban a leghasznosabb ezen készségeket erősíteni, de később sem hatástalan. A sport kapcsán sok szabállyal, viselkedésformával kell megismerkedni, de én még nem láttam gyereket, akinél ez valódi nehézséget okozna. Végtelenül természetes és lelkes hozzáállásuk által a tanulási képességek is erősödnek. Berögzülnek az irányok (fent, lent, jobb, bal) fejleszti a memóriát, az egyensúly és ritmusérzéket, mely az íráshoz, olvasáshoz és a későbbi tanuláshoz elengedhetetlen.Játékok közül a memóriajátékok, társasjátékok, kirakók, számítógépes játékok sorolhatók ide.